Vizualizace matematiky

Odborníci z matematického výzkumu a mozkového vývoje ze Stanfordské univerzity vydali zprávu s výsledky své studie o výuce matematiky, jejíž shrnutí přináší web Tech&Learning. Závěrem výzkumu je, že mozek používá při matematických operacích vizualizace, např. vidí při řešení příkladu počítání na prstech, i když je zrovna fyzicky nepoužíváme. Skutečná vizuální prezentace matematiky proto přináší žákům lepší výsledky ... Učitelé i rodiče by proto měli rozvoj vizuálního chápání matematiky podporovat, zejména tím, že při vysvětlování nových konceptů sami použijí vizuální prezentace, pomůcky a pohyb, podpoří děti, aby při řešení příkladů kreslily nebo pracovaly s modely nebo se dětí budou pravidelně ptát, jak si matematické jevy představují, a nechají je jejich řešení prezentovat pomocí grafů, modelů, obrázků nebo třeba komiksů.

Zdroj zde a zde